MAC Cosmetics. Historia firmy MAC
MAC Cosmetics. Historia firmy MAC
MAC Cosmetics Inc (Make-up Art Cosmetics) została założona w Kanadzie przez Franka Toskana i Franka Angelo w 1984 roku. Angelo był oryginalnym założycielem. Toskan był makijażystą i profesjonalnym fotografem, a Angelo był właścicielem sieci salonów fryzjerskich. Ponieważ oboje się fascynowali i zajmowali fotografią, to dosyć szybko zaczęli potrzebować innych produktów kosmetycznych, które by były bardziej trwałe,kolorowe i uniwersalne dla tworzenia prawdziwej fotografii artystycznej.
MAC Cosmetics jest obecnie jedną z najpopularniejszych i najbardziej wpływowych firm kosmetycznych na świecie.
Estée Lauder początkowo zdobył kontrolę w MAC w 1994 r. i ostatecznie nabył firmę w 1998. Fundusz MAC AIDS (środki przeznaczone na zwalczanie HIV/AIDS) powstał również w roku 1994.
Rok przed tym jak Estée Lauder nabył spółkę (1997), Frank Angelo zmarł w trakcie operacji chirurgicznej. Parę lat później Toskan zostawił MAC AIDS i założył inny fundusz z mężem swojej siostry Vic’em Casale. Casale był także jednym z chemików w MAC.
Właściciele nowego Mac’a nadal realizowali program Funduszu MAC AIDS poprzez przeznaczenie środków ze sprzedarzy produktów MAC’s Viva Glam na pomoc mężczyznom, kobietom i dzieciom żyjącym z HIV i AIDS. MAC przeznacza 100% ceny od sprzedaży tych produktów (Viva Glam) na tą sprawę. W 2008 r. fundusz osiągnął ponad 128 milionów dolarów.
MAC stworzył również dodatkowe programy na rzecz „dobrych” produktów kosmetycznych (nieszkodliwych), nielegalnego wykorzystywania dzieci i ochrony środowiska poprzez recykling. MAC jest z pewnością jedną z czołowych firm kosmetycznych ze względu na zaangażowanie w sprawy społeczne i rozwojowe.
Jeśli chodzi o współczesne kosmetyki to produkcja MAC jest bardzo prawdopodobnie najbardziej poszukiwaną serią kosmetyków. Kosmetyki MAC są jednymi z najbardziej pożądanych produktów na rynku. MAC koncentruje się na swoim kliencie, co przyczynia się do coraz większej liczby klientów, którzy uwielbiają produkty MAC.
Palety kolorów są opracowane przez MAC Cosmetics z myślą o każdy odcień, kolor i rodzaj skóry. Firma może się pochwalić ponad 160 odcieniami szminki i 150 odcieniami cieni do powiek. Ponadto MAC od czasu do czasu tworzy świeże, nowe i ograniczone wydania kolekcji (Które są naprawdę super!)
MAC niedawno opracował linię Skincare (2007, czyli środki do pielęgnacji skóry), która odpowiada potrzebom różnych rodzajów skóry. MAC również koncentruje się na oferowaniu produktów, które mają zaspokoić potrzeby innowacyjnych i twórczych potrzeb profesjonalnego makijażu, np. artystów i klientów lubiących sobie poeksperymentować.
MAC nie stymuluje i nie reklamuje produktów dla realizacji swojej sprzedaży. Nie starają się mówić ludziom, żeby kupowali ich kosmetyki. Większość ich sprzedaży jest rezultatem sławy VIP-ów (makeup zawodowych artystów, modelek i gwiazd itd.), stałego „word-of-mouth” (świat ciągle mówi o Mac), promocji i lojalności obecnych klientów. Marka jest sprzedawana w ponad 50 krajach na całym świecie.
Makeup artystów i sprzedawców jest oparty na artystycznych talentach. Wizerunek Artystów-Makijażystów w MAC jest integralną częścią filozofii firmy. Współzałożycielem firmy Frank Toskan powiedział: „Jeżeli nie mogę komunikować się z moimi klientami bezpośrednio, tak więc moje sprzedawcy muszą nieść związek między moją filozofią a moimi klientami.” MAC nie szkoli swoich pracowników, żeby wywierać nacisk na klientów, aby wreszcie zrobili zakup. Zamiast tego mają zachęcić, są źródłem i artystycznym konsultantem klienta.
MAC zdobył uznanie nie tylko klienta, ale także lojalność pracownika.